9/11 in de geschiedenisles – officiële sprookjes of ongemakkelijke waarheden

0
1091

Nu het vandaag precies 17 jaar ‘na dato’ is, komen er van diverse kanten 9/11-geluiden. Onder anderen van de docenten geschiedenis op (middelbare)scholen. Zij willen dat 9/11 een plaats krijgt in de les. De aanslagen vormden immers, zo stellen zij, een belangrijk keerpunt in de moderne geschiedenis. Een die niet overgeslagen kan worden in de les, als scholieren de wereld van vandaag willen begrijpen.

Helemaal waar. Maarrrrr, wat gaan de heren en dames docenten de kinderen vertellen? Officiële sprookjes of echte ongemakkelijke waarheden? Die vraag komt niet aan bod in de media, aangezien ‘we allemaal weten hoe het zat…. toch?’

De Stichting 11 September is in elk geval graag bereid om de noodzakelijke balans aan te brengen in het lesprogramma. Niet om waarheden te verkondigen – immers veel is nog altijd onduidelijk – waar wel om duidelijk te maken dat het allemaal nog geen gesneden koek is. Vandaag daarom ook het onderstaande persbericht:

 

Persbericht

Amsterdam, 11 september 2018

Geschiedenisles van Stichting 11 September

Stichting 11 September wordt regelmatig door scholieren, studenten en docenten verzocht om documentatie en feitelijk materiaal beschikbaar te stellen en te adviseren over de gebeurtenissen van 9/11. Ton van der Schans, voorzitter van de Vereniging van Geschiedenisleraren (VGN), meldt terecht dat 9/11 een breekpunt in de geschiedenis is. Steeds meer jongeren, maar ook ouderen, willen meer weten over de toedracht en de gevolgen van 9/11.

Een steeds grotere groep bezorgde wereldburgers, waaronder vele ingenieurs, architecten, piloten, juristen en militairen zijn van mening dat de officiële samenzweringstheorie van de VS niet kan kloppen. Nu, na 17 jaar, is er inmiddels voldoende onomstotelijk wetenschappelijk bewijs verzameld dat aantoont dat de 3 WTC torens niet hebben kunnen instorten door alleen de 2 vliegtuigen. Het staat vast dat additionele, vooraf geplaatste explosieven moeten zijn ingezet.

9/11 Werd gebruikt om oorlogen te kunnen beginnen en wordt nog steeds gebruikt om ingrijpende maatregelen te rechtvaardigen, terwijl duidelijk is dat de oorspronkelijke veronderstelling dat een man met een baard vanuit een grot met 19 helpers o.a. het Pentagon kon aanvallen, niet houdbaar meer is. Er is zoveel bewijs dat het officiële verhaal niet klopt, dat scholieren willen weten hoe het werkelijk zit.

Geschiedenisdocenten komen regelmatig in een moeilijke situatie als scholieren aantonen, door scherpe analyse van vele studies en bronnen, dat de officiële uitleg niet waar kan zijn. Hoe moet de geschiedenisdocent hun scripties beoordelen? Een onvoldoende voor het zich niet houden aan de voorgeschreven uitleg of een hoog cijfer voor de uitstekende analyse van het feitenmateriaal?

Één geschiedenisdocent kreeg al te horen: “Als u de waarheid niet spreekt over 9/11, hoe moet ik de rest van uw interpretatie van de geschiedenis dan beoordelen?” In de periode na 9/11 is niet alleen de geloofwaardigheid van de reguliere media en de overheid onder druk komen te staan, maar ook die van de opleidingsinstituten.

Dit is een serieus probleem. Alleen een echt eerlijke, open discussie kan dit oplossen. Eerlijkheid en transparantie is de enige manier om het verloren vertrouwen terug te winnen. Het wordt tijd voor een eerlijke geschiedenisles over 9/11. Of moeten geschiedenisdocenten aan geschiedvervalsing gaan doen? Het is niet te hopen. Wij willen daarom graag helpen.

Stichting 11 September biedt docenten aan om voor hen of hun leerlingen/studenten bijles te komen geven in de vorm van een voordracht. Een goed begin is alvast te kijken naar het theatercollege ‘KomPlot’ van George van Houts, met inmiddels ruim 88.000 views:

https://youtu.be/oabh32a8n-A

Meer informatie:

www.ae911truth.org, (Engelstalig) diverse wetenschappelijke artikelen, gesteund door ruim 3.000 ingenieurs en architecten.

www.lcfor911.org, (Engelstalig) 52 pagina’s met 57 bewijsstukken, met als doel om een ‘Grand Jury’ in te stellen.

Achtergrondinformatie:

De Stichting 11 September is in mei van dit jaar opgericht door o.a. theatermaker George van Houts en de voorzitter van Architects & Engineers for 911 Truth – Nederland, Wico Valk.

website: www.11september.eu, email: [email protected]